HOFKLINIEK HEROPENT PER 29 APRIL DE DEUREN! 

Richtlijnen Coronavirus


Het RIVM en het landelijke Outbreak Management Team (OMT) geven groen licht om op aangepaste schaal en op veilige wijze de cosmetische behandelingen te hervatten. Hokliniek volgt hiermee de RIVM- en OMT-richtlijnen op om reguliere zorg weer langzaam op te starten, als ook de adviezen en standpunten in deze van onze wetenschappelijke vereniging (NVCG) en die van de vergelijkbare tandheelkundige medische groep.
Onze arts Burcu Gündoğdu behoort tot de contactberoepen en heeft een uitzonderlijke kennis van infectiepreventie. Zij is opgeleid om infectiepreventiemaatregelen te begrijpen en na te leven. Cosmetische behandelingen zoals gebruik van Botox en fillers kunnen weer voorzichtig met de juiste maatregelen worden gestart. 
De beschermende maatregelen en richtlijnen over de handelswijze van onze artsen en personeelsleden van Hofkliniek worden hieronder toegelicht. Hofkliniek houdt zich strikt aan de maatregelen en wij vragen onze cliënten de regels zorgvuldig na te leven.
 
Team Hofkliniek
 
·       De bekende maatregel geldt nog steeds. Het “geen hand schudden beleid” in de kliniek blijft van kracht, we begroeten jou met een glimlach.
·       Er wordt alleen op afspraak gewerkt. We vragen cliënten niet zonder afspraak binnen te lopen.
·       Medisch specialisten en ondersteunend medisch personeel zijn opgeleid om infectiepreventiemaatregelen te begrijpen en na te leven.
·       In wandelgangen en personeelsruimtes houden we 2 meter afstand tot patiënten en tot elkaar.
·       Uw arts en medewerkers werken alleen als ze geen klachten van hoesten, neusverkoudheid, keelpijn en/of koorts hebben en zonder andere personen met vergelijkbare klachten in de thuisomgeving, werken in de kliniek en met de cliënten. Voor aanvang van iedere werkdag wordt dit uitgevraagd.
·       Indien de arts of medewerker klachten meldt, wordt de hiervoor opgestelde lokale procedure gevolgd en zal de agenda van de arts worden verzet. Iedere cliënt wordt van tevoren op de hoogte gebracht indien deze situatie zich voordoet.
·       Voor en na het contact met de cliënt wordt handhygiëne toegepast door het wassen van de handen met zeep en door het gebruik van handalcohol.
·       Uw arts draagt handschoenen, een mondkapje en een veiligheidsbril tijdens elke behandeling. Handschoenen en mondkapje worden direct na de behandeling uitgetrokken en hierna wordt handhygiëne uitgevoerd, voordat de omgeving verder wordt aangeraakt.
 Afspraak maken  
 
·       Cliënten die telefonisch of via social media een afspraak maken krijgen standaard de belangrijke vraag “Heeft u last van koorts, hoesten, neusverkoudheid en of keelpijn of heeft iemand met wie u in een huis woont deze verschijnselen?” Indien dit niet het geval is kan de afspraak worden ingepland. Wanneer dit wel het geval is, kan er helaas geen afspraak worden gepland. Er kan pas een afspraak worden gemaakt op het moment dat er sprake is van herstel van (ziekte)verschijnselen; cliënt moet tenminste 24 uur klachtenvrij zijn.
·       Cliënten die online een afspraak maken, worden ingelicht via de bevestigingsmail.
 
 
Werkwijze bij Hofkliniek
 
·       In de wachtkamer wordt een onderlinge afstand van 2 meter gehouden. Dit betekent praktisch dat cliënten precies op afgesproken tijdstip moeten komen en alleen moeten komen.
·       Aan de balie is plexiglas bevestigd, ter bescherming van onze medewerkers binnen 1,5 meter zone.
·       Er zijn maximaal 2 personen tegelijkertijd aanwezig in de behandelruimte en hierbij wordt een afstand aangehouden van 2 meter.
·       De normaal gehanteerde tijdslots worden indien nodig verruimd en wordt gekeken naar maximum aantal cliënten per uur.
·       De kamers en tastvlakken worden na elk bezoek gereinigd en gedesinfecteerd.
 
Richtlijnen voor cliënten  
 
·       Hofkliniek neemt extra beschermende maatregelen, daarnaast vragen we jou de onderstaande richtlijnen na te leven wanneer je de kliniek binnenkomt. Zo zijn we in staat alle cliënten op een veilige en verantwoorde wijze te ontvangen.
·       We vragen je de afspraak te verzetten als je hoest, niest, smaak-en reukverlies, keelpijn of koorts hebt. Ook indien er andere personen in de thuisomgeving zijn met dergelijke klachten.
·       We willen je verzoeken om alleen naar de behandeling te komen, wanneer je toch iemand meeneemt zullen we verzoeken of deze persoon buiten (als het kan in de auto) wil wachten, om zo te zorgen dat het niet te druk wordt in onze wachtkamer.
·       We vragen je niet te vroeg en niet te laat, als ook alleen naar onze kliniek te komen zodat onze wachtruimte niet te druk wordt.
·       Toch te vroeg aanwezig in de kliniek? We vragen je in de auto (indien dit mogelijk is) te wachten. Dit geldt ook voor diegene die een cliënt na behandeling ophaalt. Iedereen dient zich aan het principe van social distancing te houden.
·       Direct voor aanvang van de behandeling wordt nogmaals de risico-inventarisatie op de klachten doorgenomen (temperatuur kan ook worden opgemeten indien nodig). Bij een vermoeden van verhoging wordt kenbaar gemaakt dat de afspraak niet door kan gaan. Een vervolgafspraak is pas mogelijk als de ziekteverschijnselen niet meer aanwezig zijn.
·       Je wordt verzocht gebruik te maken van desinfecterende hand gel bij binnenkomst.
·       We stemmen de agenda zodanig af, dat het nooit te druk is in de kliniek.
·       Ons personeel neemt voldoende afstand van jou en van elkaar.
·       Onze arts en medewerkers zijn voorzien van beschermingsmiddelen (mondmaskers, beschermbrillen en handschoenen) en geven je even geen hand maar wel een glimlach.
·       Onze medewerkers maken meermaals per dag deurklinken, balies, en dergelijke schoon.
·       We vragen je om je behandeling met de pin te betalen. De pinautomaten en iPad worden na ieder gebruik gedesinfecteerd.
Heb je vragen over de beschermende maatregelen die Hofkliniek heeft getroffen of heb je vragen over de richtlijnen voor jou? Stuur ons dan een berichtje via één van onze online kanalen of bel ons. Dan staan we voor je klaar!
Tot snel!
 
 

Afspraak maken